MARKKINOINNIN

KIPINÄVUORO

Kipinävuoro Oy | Mainostoimisto Kuopio

Kaipaako markkinointisi kipinää?

 

Olet saattanut pistää merkille, miten menestyvät yritykset pyörittävät erilaisia kampanjoita.

  • Silmälasiliikkeet tarjoavat ilmaista näöntarkastusta...
  • Autoliikkeet kaupan päälle lisävarusteita...
  • Hampurilaisketjulta saa juustohampurilaisen eurolla...

...vain rajoitetun ajan.

Miksi?

Siksi, että kampanjat myyvät.

Tehokkaat kampanjat eivät kuitenkaan ole miljoonien markkinointibudjeteilla pelaavien suuryritysten etuoikeus.

Myös me pienyritykset voimme moninkertaistaa myynnin kampanjoiden avulla.

Kampanjoiden avulla sytytämme yrityksesi markkinoinnin liekkeihin luomalla mukaansatempaavia tarinoita ja ainutlaatuisia kokemuksia.

Parempi tuotto markkinointiin käytetyille euroille

Suunnittelemme ja toteutamme asiakkaidemme kampanjat sosiaalisen median mainontaa ja hakukonemainontaa hyödyntäen.

Näin etenee...

Markkinoinnin Kipinävuoro

Markkinointi on paljon muutakin kuin mainontaa.

Usein keskustelu markkinoinnista kääntyy mainontaan. Mainonta onkin tärkeä osa markkinointia, mutta yhtä tärkeää on tehdä faktoihin perustuvia päätöksiä, mitä mainostetaan, kenelle ja kuinka suurella budjetilla.

  • Selvitämme toimialasi kuumimmat trendit ja arvioimme tulevaisuuden kehityssuuntia
  • Tutkimme, mistä asiakasryhmistä löydät suurimman markkinapotentiaalin
  • Numeroihin perustuen autamme valitsemaan parhaan kohderyhmän markkinoinnille
  • Yhdessä kanssasi asemoimme yrityksesi markkinoilla siten, että se houkuttelee valitsemaasi kohdeyleisöä

#1 VALMISTELU

Tiedustelutoiminnan keinoin etsimme parhaan paikan sytyttää markkinointisi liekkeihin. Missä toimialasi markkina on tällä hetkellä? Mihin suuntaan markkina on kehittymässä? Näiden tietojen pohjalta asemoimme sinut markkinoille ja suunnittelemme kampanjat.

#2 SYTYTYS

Valo- ja videokuvaamme liiketoimintasi. Näin kerrytämme kuvapankkia kampanjoiden rakentamiseen ja muuhun markkinointikäyttöön. Kuvista ja videoista rakennamme mukaansa tempaavat markkinointimateriaalit, jonka jälkeen käynnistämme mainonnan.

#3 KIPINÄVUORO

Kampanjoiden läpi vieminen ei ole passiivista odottamista. Kun saamme faktatietoa siitä, mitkä asiat toimivat ja mitkä eivät, kehitämme kampanjaa aktiivisesti. Kipinävuorossa pidämme myös huolta, että kampanjan päättyessä seuraava on jo odottamassa.

Kyllästynyt tehottomaan markkinointiin?

 

Tarinat myyvät. Mutta millaista tarinaa itsestään kertoo yritys, joka käyttää markkinointiviestinnässään kuva- ja videonpankkien materiaaleja? Tai samoja Canva-pohjia kuin kaikki muutkin?

Markkinoinnin Kipinävuoro perustuu neljään kulmakiveen:

  1. Tiedustelu. Mitä syvällisemmin tunnistamme ja tartumme vallitseviin trendeihin, sitä paremmin voimme puhutella asiakasta juuri silloin, kun tämän ostoikkuna on auki.
  2. Toistuvat kampanjat. Parhaat tulokset tehdään usein kampanjoiden kautta. Tästä huolimatta harva pienyritys suunnittelee ja toteuttaa kampanjoita säännöllisesti.
  3. Oman näköinen markkinointiviestintä. Tulemme luoksesi ja kuvaamme itsesi näköiset markkinointimateriaalit, jotka kertovat juuri sinun tarinaasi asiakkaille.
  4. Tulosten mittaaminen ja kehittäminen. Markkinointi on numeropeli, jossa onnistuminen edellyttää kykyä ymmärtää numeroita ja nähdä niiden taakse. Kerromme selkokielellä, mitä numerot tarkoittavat ja kehitämme markkinointia faktoihin perustuen.

Näillä neljällä kulmakivellä varmistamme, että erotut kilpailijoistasi ja herätät parhaiden asiakkaiden kiinnostuksen.

Mikä on

Kipinävuoro?

Kipinävuoro syntyi oikean elämän kipinävuorossa.

Talvella 2024 pidimme kipinävuoroa naapuriteltoissa. Yön pimeinä tunteinta tulta vahtiessa kävimme viestein keskustelua siitä, miten voisimme yhdistää Laurin pitkän markkinointikokemuksen sekä Jeren valo- ja videokuvauksen.

Missiomme on suunnitella ja toteuttaa asiakkaillemme tuottavia kampanjoita, jotka näyttävät ja tuntuvat yritykseltä itseltään. Ei kuva- ja videopankkeja, vaan autenttista tarinaa yrityksestä.

Lauri Mäkinen

Nettimarkkinoinnin kouluttajana ja konsulttina vuodesta 2013. Toteuttanut satoja sosiaalisen median kampanjoita.

Erikoisosaaminen:

  • Markkinointistrategia
  • Verkkosivustot
  • Videotuotanto
  • Äänituotanto
  • Sosiaalisen median mainonta 

Jere Alén

Valo- ja videokuvauksen ammattilainen vuodesta 2018. Henkilökohtainen portfolio www.alenjere.com

Erikoisosaaminen:

  • Valokuvaus
  • Videokuvaus
  • Sisällöntuotanto
  • Hakukoneoptimointi
  • Ilma-/dronekuvaus

KANNATTAAKO MARKKINOINTIIN KÄYTTÄÄ RAHAA, TÄLLAISENA AIKANA?

 

Viimeiset vuodet ovat olleen monelle vaikeita.

Ensin koronapandemia lähes pysäytti talouden ja joillain toimialoilla valtio jopa esti liiketoiminnan tekemisen kokonaan. Kun tästä selvittiin, alkoi Ukrainan sota, joka jatkuu jo kolmatta vuottaan. Kustannukset nousevat ja arvonlisäveroa korotetaan. Monella on liiketoiminnassa vaikeaa.

Ymmärrettävästi hankalampina aikoina on säästettävä kuluissa. Moni säästää myös siitä, minkä tarkoitus on lisätä myyntiä eli markkinoinnista.

Toistuvasti tulee vastaan tapauksia, joissa pienyritykset ovat ostaneet markkinointipalveluita ymmärtämättä, kuinka paljon nämä tuottavat. Vai tuottavatko ollenkaan. Tällöin on suuri riski siihen, että markkinointi on kulu, joka ei tuo lisää rahaa kassaan.

Kun markkinointi toteutetaan kampanjoina, kertovat numerot lahjomattomasti saavutetuista tuloksista.

HINNASTO

Markkinoinnin sytytys

249 € / kk

TÄLLÄ PÄÄSET ALKUUN

  • Markkinointistrategia:
          Markkinatutkimus
          Kohderyhmän määrittäminen
          Markkinoinnin vuosikello
          Kampanjoiden suunnittelu
  • Kuukausittain yksi mainosvideo*
  • Kuukausittain yksi mainoskuva
  • Facebook- ja Instagram-mainonnan toteutus
  • Google Ads -mainonta
  • Kuukausittainen uutiskirje
  • Mainonnan analysointi ja tulosten raportointi kerran kuukaudessa 
  • Kuva- ja videopankin kerryttäminen yrityksen omista kuvista
  • Verkkosivuston/verkkokaupan toteutus ja ylläpito
TILAA TÄSTÄ

Markkinoinnin Kipinävuoro

490 € / kk

SUOSITUIN

  • Markkinointistrategia:
          Markkinatutkimus
          Kohderyhmän määritys
          Markkinoinnin vuosikello
          Kampanjoiden suunnittelu
  • Kuukausittain kaksi mainosvideota*
  • Kuukausittain kaksi mainoskuvaa
  • Facebook- ja Instagram-mainonnan toteutus
  • Google Ads -mainonta
  • Kuukausittainen uutiskirje
  • Mainonnan analysointi ja tulosten raportointi viikon välein
  • Kuva- ja videopankin kerryttäminen yrityksen omista kuvista
  • Verkkosivuston ja verkkokaupan toteutus ja ylläpito
TILAA TÄSTÄ

Markkinoinnin haltuunotto

990 € / kk

AVAIMET KÄTEEN

  • Markkinointistrategia:
          Markkinatutkimus
          Kohderyhmän määritys
          Markkinoinnin vuosikello
          Kampanjoiden suunnittelu
  • Kuukausittain neljä mainosvideota*
  • Kuukausittain neljä mainoskuvaa
  • Facebook- ja Instagram-mainonnan toteutus
  • Google Ads -mainonta
  • Kuukausittainen uutiskirje
  • Aktiivinen mainonnan analysointi ja tulosten raportointi
  • Kuva- ja videopankin kerryttäminen yrityksen omista kuvista 
  • Verkkosivuston ja verkkokaupan toteutus ja ylläpito
TILAA TÄSTÄ

*Markkinointivideot ovat 15-30 sekunnin kampanjavideoita.

Sopimuksen minimiaika 3kk. Hintoihin lisätään arvonlisävero 24%.

HUOM! Palvelu ei sisällä mainosbudjettia, vaan maksat sen suoraan mainostettavalle alustalle. Budjetti sovitaan aina tapauskohtaisesti tarpeidesi mukaan.

Usein kysytyt kysymykset